Grywalizacja w mentoringu

Być może słyszałeś już o grywalizacji, np. w odniesieniu biznesowym czy HR-owym. Ale czy wiesz, że występuje także grywalizacja w mentoringu, jako narzędzie wspomagające cały proces? Na czym to polega, a przede wszystkim, czy jest skuteczne? Przeczytaj wpis, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Grywalizacja - co to takiego

Kojarzy się z grami i słusznie, bo nazwa nawiązuje właśnie do nich. Grywalizacja polega na dodawaniu mechaniki gier do różnego rodzaju aspektów prawdziwego życia. Należą do nich takie elementy jak

  • kolekcjonowanie,
  • przechodzenie na kolejne poziomy,
  • dążenie do najlepszych wyników,
  • uczestniczenie w wyzwaniach i otrzymywanie za nie nagród.

 

Grywalizację można wykorzystać np. podczas procesów rekrutacyjnych, edukacyjnych (w tym e-learningu), czy też jako sposób na motywację pracowników do osiągania założonych celów biznesowych. Dzięki pewnemu rodzajowi rywalizacji między nimi, są w stanie bardziej zaangażować się w dany proces. Podobnie jest w przypadku mentoringu i wykorzystaniu w nim grywalizacji.

Grywalizacja w mentoringu

Jak w praktyce wygląda nawiązanie do grywalizacji w mentoringu? Przede wszystkim mentor przedstawia klientowi działania, które ma zrealizować, w ramach tzw. podróży bohatera. Pokazuje mu, jak przeprowadzić bohatera przez wszystkie etapy ścieżki, którą pokonuje w realizowaniu danego zadania. Wskazuje tzw. zwyczajny świat, w którym się obecnie znajduje, zew przygody, który się pojawia, a także wybór bohatera, który będzie decydujący dla podjęcia ważnych decyzji, a który będzie musiał zweryfikować z kimś, kto ma większą wiedzę od niego.

W kolejnych etapach klient musi więc przejść cały proces tej przygody, aby w ostatnim kroku otrzymać nagrodę, a więc zrealizowane na swoją korzyść działanie.

Grywalizacja w mentoringu pomaga więc klientowi w łatwiejszy sposób rozwiązywać problemy, trudności i pokonywać przeszkody, aby dojść do danego, zawodowego celu.

Mentor uczy tego, nakierowuje i pozostaje przy nim jako wsparcie. Dzięki takiemu podejściu realizacja założonych scenariuszy mentoringowych bywa łatwiejsza w realizacji.

Dołącz do Akademii Mentoringu

Jak widzisz, można z powodzeniem  wykorzystać proces grywalizacji w mentoringu. Jeśli i Ty chcesz zostać mentorem, wspierać swoich klientów i dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem zapraszamy Cię na nasz 4-miesięczny program Akademia Mentoringu.

Inne wpisy

Jak optymalizować proces sprzedaży w e-commerce

W dobie cyfrowej transformacji sprawnie zorganizowany proces sprzedaży w e-commerce staje się kluczem do sukcesu każdego sklepu internetowego. Optymalizacja tego procesu pozwala nie tylko zwiększyć konwersję, ale także poprawić ogólne doświadczenia