Kim jest digital influencer

Kiedyś popularnym miejscem w sieci do wyrażania swoich opinii i dzielenia się pasjami były blogi. Kontent wideo znalazł swoje miejsce na YouTube. Później przestrzeń do różnego rodzaju publikacji stworzył Facebook, następnie Instagram i TikTok. Obecnie każdy kanał w social mediach, który dostosowany jest do Twoich odbiorców, to miejsce, gdzie możesz wyrażać siebie i zostać twórcą internetowym. Kim w dzisiejszych czasach jest digital influencer i jakie ma możliwości?

Jeśli praca influencer managera jest dla Ciebie fascynująca i chcesz poznać wszystkie tajniki tego zawodu - dołącz do 4-miesięcznego programu Akademia Influencer Managera i ucz się od ekspertów z Grupy LTTM!

Digital influencer - kto to?

Digital influencerem możemy nazwać osobę, która potrafi wpływać na grono swoich odbiorców w sieci, a jej opinie są dla obserwatorów ważne. Grupa docelowa takiego twórcy internetowego jest dość precyzyjnie określona, a jego działalność odbywa się w ramach konkretnej branży, tematu czy zainteresowań. Dzięki temu może zwracać uwagę odbiorców na konkretnego rodzaju produkty lub usługi, które dotyczą tematyki, jaką porusza w swoich kanałach online.

Kim jeszcze jest digital influencer? To nie tylko osoba, która tworzy posty, wideo i pisze lub nagrywa recenzje. To także ambasador swojej branży. Jest autentyczny, uznaje się go za autorytet w danej dziedzinie, gdyż ma wiedzę i potrafi rzeczowo wyrazić swoje zdanie na określony temat. Dzięki temu może skutecznie wpływać na decyzje zakupowe swojej społeczności, którą stworzył w kanałach social media. To również trendsetter, ponieważ potrafi wyłapać nowinki i trendy w swojej branży, jest zawsze na bieżąco z nowościami. Porusza nowe, ciekawe wątki tematyczne, stwarzając przestrzeń do wartościowej dyskusji.

Mikro- czy makroinfluencer?

Nie zawsze ci najwięksi twórcy o największych zasięgach docierają najbardziej precyzyjnie do danej grupy odbiorców. Posiadający kilka milionów followersów mają duży rozstrzał tematów, które oczekuje się, że będą poruszać. Czasem to właśnie mikro- i makroinfluencerzy docierają do najbardziej zainteresowanych.

Mikroinfluencer to taka osoba, którą obserwuje od 1 tys. do ok. 100 tys. internautów. W przypadku makroinfluencera jest to przedział między 100 tys. a 1 mln obserwatorów. Liczby te z czasem się zmieniają, a często mniejsi twórcy skupiają się na danym temacie czy swojej pasji bardziej precyzyjnie – mogą mieć na jej temat większą i bardziej fachową wiedzę, ponieważ tylko tym się zajmują. Tacy twórcy coraz częściej są zapraszani do współpracy z markami, ponieważ są znacznie bardziej autentyczni w odbiorze.

Obserwatorzy chętnie śledzą influencerów

Digital influencer jest atrakcyjną postacią dla swoich followersów z kilku powodów:

  1. Jest autentyczny w tym, co robi – to ważny aspekt, ponieważ użytkownicy są w stanie szybko wyłapać, jeśli ktoś udaje kogoś, kim nie jest. W dzisiejszych czasach trudno oszukać internautów, którzy patrzą na ręce każdemu twórcy w sieci.
  2. Angażuje odbiorców – potrafi zaprosić do wartościowej dyskusji, organizuje aktywności, w których obserwatorzy mogą wziąć udział i dzięki którym czują się wyjątkowi, mogą wybić się z tłumu.
  3. Potrafi wyrazić swoje zdanie, ale i przyznać się do błędu.
  4. Jest ekspertem w swojej dziedzinie i potrafi zarazić innych swoimi pasjami.

Współpraca z digital influencerem

Podjęcie współpracy ze współczesnym digital influencerem powinno opierać się na odpowiednim doborze tematu lub branży, aby trafić do właściwej grupy odbiorców. Ważne jest też, aby twórca wyznawał takie same wartości, co marka, która chce podjąć z nim działania reklamowe. Dzięki temu nie zaburzy to jego autentyczności i dotrze swoim zasięgiem do większej liczby odbiorców. Warto też pamiętać, że wszelkie współprace należy dobrze przeanalizować, aby nie wyeksploatować wizerunku digital influencera.

Inne wpisy

Jak optymalizować proces sprzedaży w e-commerce

W dobie cyfrowej transformacji sprawnie zorganizowany proces sprzedaży w e-commerce staje się kluczem do sukcesu każdego sklepu internetowego. Optymalizacja tego procesu pozwala nie tylko zwiększyć konwersję, ale także poprawić ogólne doświadczenia