Manager influencera – dlaczego warto nim zostać

Branża influencer marketingu rozwija się niezwykle dynamicznie, a zostanie twórcą internetowym, wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Trzeba sprawnie zarządzać wieloma działaniami i współpracami jednocześnie, przygotowywać bieżący, a do tego angażujący kontent lub kampanię, a wszystko to wykonać na czas… tutaj na pomoc przychodzi manager influencera! Sprawdź, dlaczego warto współpracować z twórcami internetowymi i jak zostać managerem.

Kim jest manager influencera?

Zawód managera twórcy internetowego polega na połączeniu kilku obszarów zadań w jeden. Pracując z influencerem, jest się trochę jego asystentem, trochę osobą zarządzającą wszelkimi obszarami jego pracy, a trochę doradcą. Na pierwszy rzut oka te działania pozornie mogą się wykluczać, ale gdy przyjrzeć się temu bliżej, wszystko idealnie się ze sobą łączy.

Manager influencera słucha potrzeb i umiejętnie doradza, żeby wszystkie cele biznesowe realizować z jak najlepszym skutkiem. Wykonuje dla niego także różnego rodzaju zadania i zarządza nimi w taki sposób, aby wszystko nie zajmowało więcej czasu, niż to konieczne. Zarządza nie tylko jego kalendarzem, ale i kontaktami czy realizowanymi współpracami. Dopina także wszelkie formalności związane z kampaniami twórcy internetowego.

Manager influencera często podejmuje ważne decyzje, musi być elastyczny, kreatywny i niesamowicie dobrze zorganizowany – bo tak naprawdę jest swego rodzaju prawą ręką twórcy internetowego.

Chcesz zdobyć nowy zawód i pracować w influencer marketingu? Marzysz o pracy z influencerami i najbardziej znanymi markami w Polsce i za granicą? Teraz masz szansę spełnić swoje marzenia!

Z kim może współpracować manager influencera?

Będąc managerem influencera, możesz współpracować z każdym twórcą internetowym, celebrytą, a nawet gwiazdą większego formatu. To stwarza szansę do poznania lepiej branży show-biznesu i social mediów oraz pracy ze znanymi ludźmi. Zadania, jakie będziesz wykonywał dla każdego z nich, będą miały spójny charakter, który przede wszystkim polega na umiejętnym, bieżącym zarządzaniu formalnościami, współpracami i organizacją czasu.

Cechy i umiejętności managera influencera

Samodzielność i zorganizowanie to jedne z ważniejszych cech, jakie powinien posiadać manager influencera. Do tego warto także dodać sumienność, elastyczność, odporność na stres i dynamikę pracy. To trochę jak zarządzanie jednoosobową firmą, która zarówno samemu twórcy, jak i jego managerowi ma przynosić zyski, a przy tym zwiększać rozpoznawalność marki. Warto zatem znać zasady świata influencer marketingu, budowania i kreowania wizerunku czy zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

Czy warto zostać managerem influencera?

Według najnowszych badań White Press, branża influencer marketingu w 2022 roku odnotowała wartość rynkową w wysokości ok. 16,4 mld $. Do tego z sondaży The State of Influencer Marketing wynika, że 3/4 marketerów zamierza przeznaczyć sporą część budżetu właśnie na działania z influencerami.

Zainteresowanie tego rodzaju działaniami rośnie z roku na rok, a agencje często rezygnują z tradycyjnych, standardowych działań marketingowych dla swoich klientów, na rzecz współpracy z twórcami internetowymi. Tu powstaje spora przestrzeń do pracy z influencerami – ci zaś potrzebują wsparcia managerskiego.

Będąc częścią teamu influencera, jako jego manager, można zdobyć wiele cennych kontaktów do znanych osób, co w tej branży bardzo się przydaje. Ponadto praca z twórcą internetowym stwarza szerokie pole do rozwoju na różnych płaszczyznach, a do tego potrafi przynieść spore zyski – zarobki managerów influencerów wahają się kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie.

Jeśli chcesz zostać managerem influencera, ale jesteś dopiero na początku swojej ścieżki zawodowej, zacznij od… 4-miesięcznego programu rozwojowego Akademia Influencer Managera. To kompleksowe, certyfikowane szkolenie przez MEiN, które pozwoli Ci rozwinąć skrzydła w tej branży i zdobyć zawód przyszłości.

Inne wpisy

Jak optymalizować proces sprzedaży w e-commerce

W dobie cyfrowej transformacji sprawnie zorganizowany proces sprzedaży w e-commerce staje się kluczem do sukcesu każdego sklepu internetowego. Optymalizacja tego procesu pozwala nie tylko zwiększyć konwersję, ale także poprawić ogólne doświadczenia