Ostatnio coraz częściej słyszymy o zawodzie Brand Manager, czyli opiekun marki. Zastanawiasz się, co tak naprawdę robi osoba na tym stanowisku, jakie powinna mieć kompetencje i na czym polega jej rola w firmie? Myślisz o pokierowaniu ścieżki swojej kariery w stronę brand managementu? A może myślisz o rekrutacji opiekuna marki? Zapraszamy Cię do lektury.
Co robi Brand Manager
Oczywiście odpowiedź brzmi: to zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj i wielkość organizacji czy branża, w której działa. Zazwyczaj jeden Brand Manager zajmuje się budowaniem i promocją marki poprzez skoordynowane działania marketingowe, a także współtworzeniem strategii marketingowych, często na podstawie analizy danych i trendów.
Jaka jest rola Brand Managera w organizacji:
- aktywne współtworzenie strategii marki,
- bieżąca współpraca z działami marketingu i sprzedaży,
- udział w rozmaitych spotkaniach,
- promocja marki,
- obserwacja branżowych trendów,
- analizowanie danych rynkowych,
- kompleksowe zarządzanie projektami,
- sporządzanie raportów.
Oczekiwania względem Brand Managera:
- minimum dwa lata doświadczenia na podobnym rozwiązaniu,
- wyższe wykształcenie,
- znajomość trendów na rynku,
- wysoko rozwinięte zdolności analityczne,
- kreatywność i pomysłowość,
- komunikatywność,
- pasja do marketingu,
- świetna znajomość pakietu MS Office,
- zaawansowana znajomość języka angielskiego,
- umiejętność tworzenia czytelnych raportów,
- umiejętność wyciągania właściwych wniosków,
- dobra orientacja w danej branży,
- gotowość na wyzwania.
Jakie są zalety pracy jako Brand Manager:
- duża różnorodność zadań, dynamiczność pracy, brak stagnacji,
- interdyscyplinarność i stały rozwój w wielu dziedzinach,
- wzniesienie swojej kreatywności na wyższy poziom,
- testowanie i wprowadzanie różnych innowacji,
- satysfakcja z pozytywnego wpływu na postrzeganie marki,
- rozwinięcie zdolności interpersonalnych,
- zdobycie cennego doświadczenia w zarządzaniu kapitałem ludzkim,
- olbrzymia elastyczność w wyborze kolejnych szczebli kariery.
Ile średnio zarabia Brand Manager
Oczywiście pensja Brand Managera zależy od wielu aspektów, ale obecnie przeciętne wynagrodzenie na tym stanowisku w Polsce waha się w granicach 7 000 – 20 000 zł brutto.
Jak zostać Brand Managerem?
Aby znacząco rozwinąć swoje kompetencje w kierunku brand managementu i wznieść swoją karierę na wyższy poziom, warto wziąć udział w certyfikowanym programie edukacyjnym Brand Manager, organizowanym przez IMOK.edu.pl. Więcej na jego temat przeczytasz w artykule Zmień zawód w 4 miesiące i zostań Brand Managerem.