Brand Manager – rola, zakres obowiązków i zarobki

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter

Ostatnio coraz częściej słyszymy o zawodzie Brand Manager, czyli opiekun marki. Zastanawiasz się, co tak naprawdę robi osoba na tym stanowisku, jakie powinna mieć kompetencje i na czym polega jej rola w firmie? Myślisz o pokierowaniu ścieżki swojej kariery w stronę brand managementu? A może myślisz o rekrutacji opiekuna marki? Zapraszamy Cię do lektury.

Co robi Brand Manager

Oczywiście odpowiedź brzmi: to zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj i wielkość organizacji czy branża, w której działa. Zazwyczaj jeden Brand Manager zajmuje się budowaniem i promocją marki poprzez skoordynowane działania marketingowe, a także współtworzeniem strategii marketingowych, często na podstawie analizy danych i trendów.

Jaka jest rola Brand Managera w organizacji:

  • aktywne współtworzenie strategii marki,
  • bieżąca współpraca z działami marketingu i sprzedaży,
  • udział w rozmaitych spotkaniach,
  • promocja marki,
  • obserwacja branżowych trendów,
  • analizowanie danych rynkowych,
  • kompleksowe zarządzanie projektami,
  • sporządzanie raportów.

Oczekiwania względem Brand Managera:

  • minimum dwa lata doświadczenia na podobnym rozwiązaniu,
  • wyższe wykształcenie,
  • znajomość trendów na rynku,
  • wysoko rozwinięte zdolności analityczne,
  • kreatywność i pomysłowość,
  • komunikatywność,
  • pasja do marketingu,
  • świetna znajomość pakietu MS Office,
  • zaawansowana znajomość języka angielskiego,
  • umiejętność tworzenia czytelnych raportów,
  • umiejętność wyciągania właściwych wniosków,
  • dobra orientacja w danej branży,
  • gotowość na wyzwania.

Jakie są zalety pracy jako Brand Manager:

  • duża różnorodność zadań, dynamiczność pracy, brak stagnacji,
  • interdyscyplinarność i stały rozwój w wielu dziedzinach,
  • wzniesienie swojej kreatywności na wyższy poziom,
  • testowanie i wprowadzanie różnych innowacji,
  • satysfakcja z pozytywnego wpływu na postrzeganie marki,
  • rozwinięcie zdolności interpersonalnych,
  • zdobycie cennego doświadczenia w zarządzaniu kapitałem ludzkim,
  • olbrzymia elastyczność w wyborze kolejnych szczebli kariery.

Ile średnio zarabia Brand Manager

Oczywiście pensja Brand Managera zależy od wielu aspektów, ale obecnie przeciętne wynagrodzenie na tym stanowisku w Polsce waha się w granicach 7 000 – 20 000 zł brutto.

Jak zostać Brand Managerem?

Aby znacząco rozwinąć swoje kompetencje w kierunku brand managementu i wznieść swoją karierę na wyższy poziom, warto wziąć udział w certyfikowanym programie edukacyjnym Brand Manager, organizowanym przez IMOK.edu.pl. Więcej na jego temat przeczytasz w artykule Zmień zawód w 4 miesiące i zostań Brand Managerem.

Inne wpisy

Planowanie i analizowanie działań w social media

Praca specjalisty do spraw mediów społecznościowych wydaje się łatwa – przecież to tylko wrzucanie i promowanie postów na Facebooku, Instagramie, LinkedIn i innych platformach… Otóż wcale nie jest to takie proste! Aby Twoje działania