Zatrudnij PRAWDZIWEGO specjalistę ds. mediów społecznościowych – kluczowe pytania do kandydata

Jeśli ktoś zajmuje się jedynie tworzeniem treści, powinien nazywać się twórcą treści, a nie specjalistą ds. mediów społecznościowych. Dlaczego? Ponieważ prawdziwy specjalista ds. mediów społecznościowych musi umieć zintegrować działania w social mediach z całościową strategią marketingową marki, a nie ograniczać się do publikacji kilku postów miesięcznie.

Publikacja jest podsumowaniem webinaru „Skuteczne wykorzystanie social mediów w strategii marketingowej” z udziałem ekspertki:

  • Joanna Ceplin – przedsiębiorczyni digital, bizneswoman. Założycielka & CEO Instytutu Marki Online i Komunikacji. Specjalizuje się w strategii marki i online marketingu. Z sukcesami doradza jak efektywnie wykorzystywać siłę mediów społecznościowych do budowania relacji i komunikacji.

Media społecznościowe w nowoczesnym marketingu

Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w nowoczesnym marketingu. Kompetentni specjaliści są niezbędni, aby skutecznie wykorzystać ich potencjał i osiągać zamierzone cele biznesowe.

Prowadząc liczne rekrutacje na stanowiska specjalistów ds. mediów społecznościowych, dostrzegłam, że coraz częściej swoje kandydatury zgłaszają osoby nieposiadające ani wiedzy, ani doświadczenia potrzebnego do zarządzania komunikacją w SoMe. W odpowiedzi na to niepokojące zjawisko opracowaliśmy szkolenie Specjalista ds. mediów społecznościowych, gdzie wraz 9 ekspertami dzielimy się wskazówkami jak realizować w profesjonalny sposób strategię. Wystarczy zapoznać się z tytułami modułów, aby poznać kluczowe obszary, jakie kandydat powinien znać” – mówi Joanna Ceplin, założycielka Instytutu Marki Online i Komunikacji.

Specjalista ds. social media musi trzymać rękę na pulsie

Oczywiście na rynku jest wielu utalentowanych specjalistów i wiele innych wartościowych szkoleń. Prawda jest taka, że osoby działające w tej branży cały czas muszą trzymać rękę na pulsie, być na bieżąco z trendami, spotykać innych ekspertów w celu wymiany doświadczeń, brać udział w profesjonalnych szkoleniach.

 

Popularność social mediów i ich rosnąca rola w marketingu powoduje, że możemy spotkać osoby, które, mając jedynie podstawową wiedzę na temat mediów społecznościowych, biorą udział w rekrutacjach na stanowiska menedżerskie. Umiejętność obsługi Instagrama, tworzenia rolek, montażu filmów czy projektowania grafik w Canvie to ważne, ale niewystarczające kompetencje, by odpowiadać za strategię komunikacji marki w social mediach. Niestety, to efekt braku wiedzy wśród przedsiębiorców i właścicieli biznesów na temat obszarów i etapów działań marketingowych online. Bardzo często poszukuje się osoby od „rolek” z nadzieją, że to wystarczy, aby pozyskiwać klientów i budować wizerunek marki w mediach społecznościowych.

Drodzy przedsiębiorcy i osoby poszukujące specjalistów z obszaru mediów społecznościowych, apeluję do Was o zwracanie szczególnej uwagi na rzeczywiste kompetencje kandydatów. W świecie, gdzie media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w budowaniu wizerunku marki, nie możemy sobie pozwolić na powierzchowne podejście do rekrutacji. Zatrudniajcie osoby, które posiadają nie tylko podstawową znajomość narzędzi, ale również głębokie zrozumienie strategii, analityki i najnowszych trendów. Tylko w ten sposób zapewnicie sobie sukces i przewagę konkurencyjną na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Zatrudnij PRAWDZIWEGO specjalistę ds. mediów społecznościowych – kluczowe pytania do kandydata

Aby uniknąć zatrudnienia osoby, która nie posiada wystarczających kompetencji, warto przygotować zestaw pytań, które pomogą zweryfikować rzeczywistą wiedzę i doświadczenie kandydata na stanowisko specjalisty ds. mediów społecznościowych.

Oto kilka kluczowych pytań, które warto zadać podczas rozmowy rekrutacyjnej:

  1. Proszę opisać jedną z kampanii w mediach społecznościowych, którą Pan/Pani zarządzał/a od początku do końca. Jakie były cele, strategie i rezultaty tej kampanii
  2. Jakie narzędzia analityczne Pan/Pani wykorzystuje do monitorowania i mierzenia sukcesu kampanii w mediach społecznościowych
  3. Jakie strategie stosuje Pan/Pani, aby zintegrować działania w mediach społecznościowych z ogólną strategią marketingową firmy
  4. Jakie najnowsze trendy w mediach społecznościowych uważa Pan/Pani za kluczowe i jak zamierza je Pan/Pani wdrożyć w swoich działaniach?
  5. Proszę opisać sytuację, w której musiał/a Pan/Pani zarządzać kryzysem w mediach społecznościowych. Jakie kroki zostały podjęte i jakie były wyniki?
  6. Jakie są według Pana/Pani najważniejsze metryki sukcesu w kampaniach społecznościowych i dlaczego?
  7. Jakie szkolenia lub kursy Pan/Pani ukończył/a w ciągu ostatniego roku, aby rozwijać swoje umiejętności w obszarze mediów społecznościowych?
  8. W jaki sposób Pan/Pani angażuje społeczność online i buduje lojalność wśród obserwujących?

Polecamy oczywiście absolwentów szkolenia Specjalista ds. mediów społecznościowych Instytutu Marki Online i Komunikacji oraz zachęcamy do korzystania z naszych szkoleń.

Chcesz porozmawiać o szkoleniu?

Zostaw swoje dane kontaktowe, a my skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Zgoda marketingowa

Przeczytaj opinie naszych absolwentów

Bożena Ratyna

Kiedy zapisywałam się na szkolenie „Specjalista ds. mediów społecznościowych" miałam jedną myśl w głowie: zdobyć nowy zawód. Teraz kiedy z wynikiem bardzo dobrym zdałam egzamin końcowy i tym samym stałam się „Specjalistą ds. mediów społecznościowych", wiem, że otworzyłam przed sobą drzwi do nowego, innego, nowoczesnego, niezwykle interesującego i rozwijającego świata – na miarę XXI wieku.

Czy było warto? To nie jest właściwe pytanie – pytanie brzmi: „Dlaczego Ciebie tam zabrakło!" – WARTO – oczywiście, że warto. Social media to przyszłość, to możliwość ciągłego rozwoju i zdobywania coraz to nowszych umiejętności i przede wszystkim cudownych relacji.

Iwona Anna Pawlucy

Obserwuję Markę Online Joanny Ceplin od dłuższego czasu i zainteresowała mnie reklama kursu „Specjalista ds. mediów społecznościowych" - certyfikowanego szkolenia organizowanego przez Instytut Marki Online i Komunikacji. Pomyślałam: interesujące, ale czy ja na tym skorzystam? Mam (jak prawie każdy) konto na FB, Instagramie. Nawet chciałabym je rozwinąć, ale czy dam radę? (...)

Po drugim miesiącu szkolenia jestem pozytywnie zaskoczona. Kurs Specjalista ds. mediów społecznościowych jest prowadzony przez samych ekspertów i praktyków. Wszyscy mają długoletnie doświadczenie w swojej wąskiej specjalizacji. Współpracują z topowymi agencjami. (...) Kurs Specjalista ds. mediów społecznościowych podnosi świadomość tego, jak istotna jest obecność w social mediach oraz jak kreować wizerunek zarówno swój, jak i swojej marki, a także, z jakich narzędzi korzystać, aby robić to skutecznie.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniach Instytutu Marki Online i Komunikacji

Zaświadczenie MEN z kodem zawodu

Po zakończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu otrzymasz zaświadczenie MEN z kodem zawodu, dzięki któremu znacznie wzrosną Twoje szanse na rynku pracy.

Certyfikat IMOK

Po zakończeniu maratonu edukacyjnego otrzymasz certyfikat IMOK, który jest uznawany w branży i stanowi solidny dowód Twoich kompetencji dla pracodawców lub klientów.

Aktualne tematy

Uczestnicząc w naszych szkoleniach, masz pewność, że będziesz na bieżąco z najnowszymi trendami i zmianami w branży. To klucz do utrzymania konkurencyjności i innowacyjności w Twojej karierze.

Dołączysz do społeczności IMOK-u

Zyskasz możliwość budowania sieci kontaktów zawodowych, która może zaowocować przyszłą współpracą lub wsparciem w rozwoju kariery.

Merytoryczna wiedza od ekspertów

Nasze szkolenia dostarczą wiedzy od czołowych specjalistów w swoich dziedzinach, co gwarantuje wysoki standard i praktyczne umiejętności, które możesz natychmiast zastosować w swojej pracy.

Uczestnictwo w szkoleniach na żywo

Bezpośrednia interakcja z ekspertami podczas spotkań na żywo zapewnia lepsze zrozumienie materiału, umożliwia zadawanie pytań i rozwijanie umiejętności w interaktywnym środowisku.

Inne wpisy

Dofinansowanie szkoleń Instytutu Marki Online i Komunikacji

Czy wiesz, że możesz zdobyć nowe umiejętności i podnieść swoje kwalifikacje z minimalnym wkładem własnym? Dzięki Bazie Usług Rozwojowych masz możliwość uzyskania dofinansowania na szkolenia w Instytucje Marki Online i Komunikacji! Dofinansowanie