Wirtualna Asysta – dowiedz się, czy to zawód dla Ciebie!

Funkcja tzw. wirtualnej asysty to coraz popularniejszy sposób na dodatkowy dochód lub pełnoetatową pracę zdalną, w której można wykorzystać i rozwinąć rozmaite umiejętności. Na czym właściwie polega ten zawód? Jakie cechy trzeba mieć, aby odnieść w nim sukces? Jak rozpocząć karierę wirtualnej asystentki? Przeczytaj ten artykuł, a wszystkiego się dowiesz.

Kim jest wirtualna asystentka i czym się zajmuje?

Wirtualna asystentka to osoba, której można zlecać zdalne wykonanie różnych zadań. W dużym skrócie: zajmuje się tym, czego aktualnie potrzebuje osoba, która ją zatrudnia. Dlatego też zakres obowiązków wygląda bardzo różnorodnie – często przeplatają się tu kwestie związane z marketingiem, copywritingiem, dystrybucją i redystrybucją treści, PR-em, researchem, administracją i zarządzaniem, komunikacją z podwykonawcami, obsługą CMS-a, a nawet sprzedażą i obsługą klienta. 

Można więc śmiało stwierdzić, że w tej pracy masz szansę rozwinąć się w wielu dziedzinach, zdobyć dużo cennych umiejętności i raczej nie grozi Ci nuda!

Wirtualna asystentka zazwyczaj posiada swoją jednoosobową działalność gospodarczą i wspomaga działania kilku biznesów jednocześnie, aczkolwiek nierzadko zdarza się, że jest ona zatrudniona na pełen etat u jednego pracodawcy.

Zastanawiasz się, czy praca w wirtualnej asyście jest dla Ciebie? Zapisz się i odbierz bezpłatne nagranie wydarzenia IMOK Future of Skills #3 pt. „Wirtualna Asysta – zawód przyszłości?”

Jakie cechy powinna mieć wirtualna asystentka?

Tak jak w większości zawodów, także do wykonywania pracy wirtualnej asystentki potrzebne są pewne predyspozycje. Najważniejsze to:

1) Otwartość na ludzi i komunikatywność
W byciu asystentką bardzo przydają się wysoko rozwinięte zdolności aktywnego słuchania i efektywnej komunikacji werbalnej. Nie oznacza to jednak, że jest to praca tylko dla ekstrawertyczek!

2) Sprawność w korzystaniu z komputera i Internetu
Z racji „wirtualności”, bardzo ważna w tym zawodzie jest zaawansowana umiejętność pracy z pakietem Office i jego odpowiednikami oraz swobodne poruszanie się po Internecie, social mediach, aplikacjach mobilnych i rozmaitych narzędziach online.

3) Doskonała organizacja pracy
Pełniąc funkcję wirtualnej asystentki, trzeba potrafić tak organizować sobie pracę, aby móc bez problemu wywiązać się z powierzonych zadań i nie pogubić się w nich!

4) Terminowość i rzetelność
Dotrzymywanie deadline’ów to podstawa w tym zawodzie. Jednak jeśli uznasz, że masz zbyt mało czasu na wykonanie jakiegoś zadania na najwyższym poziomie, to koniecznie poinformuj o tym zleceniodawcę przed ustalonym terminem.

5) Chęć rozwoju
Decydując się na pracę wirtualnej asystentki, powinnaś być gotowa na ciągłe poszerzanie swoich umiejętności i uczenie się nowych rzeczy. Pamiętaj, że świat online wciąż dynamicznie się zmienia!

Jak zacząć karierę wirtualnej asystentki?

Posiadasz wyżej wymienione cechy? To świetnie – podstawy do zostania wirtualną asystentką masz już za Tobą! Jednak jeżeli chcesz znacząco rozwinąć te kompetencje oraz zdobyć kolejne, a także poznać więcej tajników tego zawodu, to koniecznie weź udział w naszym programie edukacyjnym „Wirtualna Asysta”.Zajęcia rozpoczynają się już w styczniu 2023 roku. Odbywają się online, więc możesz brać w nich udział z dowolnego miejsca na świecie. Opiekunką merytoryczną programu jest Ela Nieradko, strateżka rozwoju online. Po ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu otrzymasz certyfikat Ministerstwa Edukacji i Nauki poświadczający Twoje nowe kwalifikacje zawodowe!

Inne wpisy

Ile zarabia specjalista ds. mediów społecznościowych

Specjalista ds. mediów społecznościowych to bardzo popularny zawód. W ciągu trzech najbliższych lat będzie najbardziej pożądaną i poszukiwaną specjalizacją. Czym się charakteryzuje i na czym polega? Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba