1. Jakość produktów i obsługi klienta
- Otwartą i uczciwą komunikację z klientami (np. dotyczącą cen, opisów czy dostępności produktów)
- Przejrzystą politykę zwrotów i reklamacji.
- Jasne informacje na temat dostawy (formy, czasu czy ewentualnych opóźnień),
- Ochronę danych osobowych kupujących (prawidłowe zabezpieczenia dotyczące przechowywania wrażliwych informacji, certyfikaty SSL).
W przypadku Allegro warto wspomnieć o formularzach zwrotu dodawanych automatycznie do maili potwierdzających zakup.
Inny przykład – sposób prezentowania informacji o formach płatności na stronie drogerii Natura:
2. Wykorzystanie rekomendacji i certyfikatów
„Najlepszą reklamę robią zadowoleni klienci”
- Zbieraj opinie na bieżąco: Najlepiej po każdej transakcji i jak najszybciej, by wykorzystać zaangażowanie i aktywność klienta. Pamiętaj, by opinie były aktualne, ponieważ takie sprzed roku czy kilku lat mogą nie wzbudzić zaufania innych osób.
- Narzędzia do zbierania opinii: Możesz wykorzystać jedną z platform takich jak Opineo, czy Google My Business, które ułatwiają zbieranie i publikowanie zweryfikowanych opinii klientów.
- Publikuj opinie: Możesz to robić na stronie internetowej sklepu czy w mediach społecznościowych na przykład w formie stories. Pokazywanie opinii klientów buduje zaufanie wśród nowych kupujących i uwiarygadnia markę.
- Odpowiadaj na opinie: Jeśli masz taką możliwość, odpowiadaj klientom na dodaną opinię niezależnie od tego, czy jest ona pozytywna czy negatywna. Pamiętaj, że aktywny dialog z klientami pokazuje, że marka chętnie przyjmuje feedback i chce ulepszać swoje produkty lub usługi.
Przykład prezentowania opinii na stronie sklepu z biżuterią Ania Kruk:
3. Spójna obecność w sieci
4. Silna strategia SEO i widoczność w wyszukiwarkach
W Instytucie Marki Online i Komunikacji rozwijamy kompetencje z zakresu sprzedaży eCommerce. Rozwijanie się z nami daje unikalne na rynku korzyści
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniach Instytutu Marki Online i Komunikacji
Zaświadczenie MEN z kodem zawodu
Po zakończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu otrzymasz zaświadczenie MEN z kodem zawodu, dzięki któremu znacznie wzrosną Twoje szanse na rynku pracy.
Certyfikat IMOK
Po zakończeniu maratonu edukacyjnego otrzymasz certyfikat IMOK, który jest uznawany w branży i stanowi solidny dowód Twoich kompetencji dla pracodawców lub klientów.
Aktualne tematy
Uczestnicząc w naszych szkoleniach, masz pewność, że będziesz na bieżąco z najnowszymi trendami i zmianami w branży. To klucz do utrzymania konkurencyjności i innowacyjności w Twojej karierze.
Dołączysz do społeczności IMOK-u
Zyskasz możliwość budowania sieci kontaktów zawodowych, która może zaowocować przyszłą współpracą lub wsparciem w rozwoju kariery.
Merytoryczna wiedza od ekspertów
Nasze szkolenia dostarczą wiedzy od czołowych specjalistów w swoich dziedzinach, co gwarantuje wysoki standard i praktyczne umiejętności, które możesz natychmiast zastosować w swojej pracy.
Uczestnictwo w szkoleniach na żywo
Bezpośrednia interakcja z ekspertami podczas spotkań na żywo zapewnia lepsze zrozumienie materiału, umożliwia zadawanie pytań i rozwijanie umiejętności w interaktywnym środowisku.