Jak pokazać się na LinkedIn? Sprawdź, czy Twój profil działa na Twoją korzyść

LinkedIn to dziś coś więcej niż tylko sieć kontaktów zawodowych. To jedna z kluczowych platform, na której specjaliści HR i rekruterzy codziennie poszukują talentów. Dobrze uzupełniony profil może znacząco zwiększyć nasze szanse na zdobycie wymarzonej pracy, pozyskanie klientów lub nawiązanie wartościowej współpracy.
 
Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczny przewodnik – krok po kroku – jak zadbać o profil na LinkedIn, by był widoczny, atrakcyjny i skuteczny.

Uzupełnij podstawowe dane profilu

To absolutna podstawa. Po wejściu w edycję profilu zobaczymy możliwość uzupełnienia takich pól jak:
    • imię i nazwisko,
    • tytuł zawodowy,
    • lokalizacja,
    • branża.

yellow circle Podanie konkretnej lokalizacji, np. „Warszawa”, „Kraków”, „Poznań”, zamiast ogólnego „Poland”, może znacznie zwiększyć Twoje szanse na znalezienie się w wynikach wyszukiwania rekruterów, którzy filtrują kandydatów według regionu.
 
yellow circle Wskazówka: W tytule zawodowym unikajmy ogólników typu „szukam pracy” – do tego służy funkcja „Open to Work”, o której piszemy niżej. 

Dodaj profesjonalne zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle

Zdjęcie profilowe to pierwsze, co widzą odwiedzający nasz profil. Warto zadbać, by było wyraźne, aktualne i profesjonalne. Zdjęcie w tle to miejsce, w którym możemy dodatkowo wyrazić siebie – dodać motto, grafikę związaną z branżą czy nawet dane kontaktowe.

yellow circle Wskazówka: Możemy skorzystać z gotowych szablonów w Canvie.
 
Klikając ołówek na swoim profilu na LinkedIn rozpoczynasz proces edycji swoich danych. 

Stwórz skuteczny nagłówek 

To nie tylko stanowisko, które obecnie zajmujemy – to miejsce na pokazanie swojej specjalizacji i wartości, jaką dajemy.

 

yellow circle Wskazówka: Rekruterzy często zaczynają wyszukiwanie od konkretnych fraz, takich jak „Specjalista ds. mediów społecznościowych”, czy „Brand Manager” – czyli stanowiska, do których przygotowujemy w Instytucie Marki Online i Komunikacji. Upewnijmy się, że nasz profil zawiera rozpoznawalne i standardowe tytuły, aby nie zostać pominiętym. 

 

yellow circle Przykład: „Specjalista ds. mediów społecznościowych | Buduję zaangażowane społeczności wokół marek | Meta Ads • Reels • Strategia komunikacji”

 

Chcesz zdobyć kompetencje Specjalisty ds. mediów społecznościowych? Sprawdź szczegóły.

Napisz opis w sekcji „O mnie”

Sekcja „O mnie” to Twoja przestrzeń, by pokazać swoją historię zawodową, mocne strony i kierunek, w którym chcesz się rozwijać.

Warto odpowiedzieć na pytania:
    • Kim jesteś?
    • Co robisz?
    • Dla kogo pracujesz lub chcesz pracować?
    • Co Cię wyróżnia?

Uzupełnij sekcję „Doświadczenie”

W tej sekcji warto wpisać:
    • stanowisko,
    • nazwę firmy (powiązaną z jej profilem na LinkedIn),
    • okres zatrudnienia,
    • krótki opis obowiązków i osiągnięć,
    • słowa kluczowe (np. używane narzędzia, specjalizacje).

       

LinkedIn oferuje określoną listę branż, ale nie zawsze obejmuje specyficzne sektory. Wybierz kategorię jak najlepiej oddającą Twoją działalność. Dodatkowo, jeśli pracujesz w niszowej dziedzinie, dopisz odpowiednie frazy w opisie stanowiska lub podsumowaniu.
 
Nasz Instytut Marki Online i Komunikacji ma status uczelni więc śmiało możesz ją dodać w sekcji “wykształcenie”. 

Dodaj umiejętności

LinkedIn pozwala dodać do 50 umiejętności – warto to wykorzystać!

 

Dodajmy te, które są najbardziej zgodne z naszą branżą i doświadczeniem, np.:
    • Tworzenie strategii komunikacji w mediach społecznościowych,
    • Planowanie kampanii reklamowych w Meta Ads,
    • Projektowanie grafik w Canvie,
    • Copywriting do mediów społecznościowych,
    • Obsługa platform takich jak Facebook Business Suite czy Creator Studio.

 

yellow circle Wskazówka: Poprośmy współpracowników lub klientów o potwierdzenie naszych umiejętności.
Firmy często posiadają swoje „listy życzeń”, czyli organizacje, z których chcą pozyskiwać talenty. Upewnij się, że Twój pracodawca ma profil na LinkedIn, a Ty jesteś z nim poprawnie powiązany. Pomaga to rekruterom lepiej zrozumieć Twój kontekst zawodowy.

 

Włącz „Open to Work” (jeśli szukasz pracy)

To funkcja, która informuje rekruterów, że jesteśmy otwarci na nowe możliwości zawodowe. Możemy określić:
    • interesujące nas stanowiska,
    • lokalizację,
    • rodzaj współpracy (etat, zdalnie, B2B).

 

yellow circle Wskazówka: Niektórzy specjaliści mogą podchodzić niechętnie do oznaczenia Open to Work, ale z drugiej strony zwiększa ono Twoje szanse na znalezienie pracy — rekruterzy często sami aktywnie szukają osób, które otwarcie sygnalizują gotowość do zmiany pracy. Oceń sam, czy warto ją aktywować.
Jesteś zainteresowany/a umiejętnościami Brand Managera?
Zapraszamy po więcej informacji.

Dodaj kursy i certyfikaty

Jeśli ukończyliśmy kursy – szczególnie te certyfikowane – koniecznie dodajmy je do sekcji „Licencje i certyfikaty”. Możemy też wspomnieć o nich w sekcji „O mnie” oraz publikować posty dzielące się wiedzą z kursów.
 
yellow circle Wskazówka: To świetny sposób, by pokazać, że inwestujemy w swój rozwój. Co ważne – certyfikat otrzymany po szkoleniu w Instytucie Marki Online i Komunikacji można dodać na LinkedIn, ponieważ posiada on status uczelni i widnieje jako instytucja edukacyjna w systemie LinkedIn.
 
Poniżej pokażemy Ci krok po kroku jak udostępnić certyfikat z Instytutu Marki Online i Komunikacji na Twoim profilu LinkedIn: 
GOTOWE slightly smiling face 

Bądź aktywny na LinkedIn

Regularna aktywność sprawia, że algorytm LinkedIn chętniej pokazuje nasz profil innym użytkownikom.
Możemy:
    • pisać własne posty,
    • komentować treści liderów branży,
    • udzielać się w grupach tematycznych,
    • udostępniać wartościowe artykuły.
 
LinkedIn to nasza zawodowa wizytówka – warto zadbać o to, by mówiła o nas jak najlepiej. Dobrze uzupełniony profil to pierwszy krok do nawiązania wartościowych kontaktów i przyciągnięcia uwagi pracodawców czy klientów. 

Inne wpisy