Jak zostać specjalistą ds. mediów społecznościowych?

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Bycie specjalistą ds. mediów społecznościowych już od dawna nie polega wyłącznie na umieszczaniu postów na Facebooku, zdjęć na Instagramie, czy też krótkich informacji na Twitterze. Obecnie specjalista ds. mediów społecznościowych ma o wiele więcej zadań, związanych jednakowo z marketingiem online, PR-em oraz budowaniem kompleksowej strategii wizerunkowej marki.
 
Badania pokazują, że obecnie każda marka w ciągu najbliższych kilku lat będzie poszukiwać specjalistów ds. social media. To zawód przyszłości, dlatego, jeśli chcesz zdobyć nowe kompetencje i otworzyć sobie drzwi do ścieżki kariery zapoznaj się z ofertą Instytutu Marki Online i Komunikacji.

Kim jest specjalista ds. mediów społecznościowych

Specjalista ds. sieci społecznościowych projektuje i wdraża strategie promocyjne marketingu internetowego dla firm w portalach społecznościowych. Tworzy treści dostosowane do danego kanału: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok, YouTube.
 
Firmy, osoby budujące markę osobistą, zarządzający biznesami zarówno online, jak i offline potrzebują specjalistów, którzy znają mechanizmy działań portali społecznościowych, potrafią się po nich poruszać i zarządzać nimi w profesjonalny i efektywny sposób. Dzięki temu mogą poprawić komunikację cyfrową i tworzyć relacje z potencjalnymi klientami. Najłatwiej w ten sposób bezpośrednio dotrzeć do danej grupy docelowej.

Najważniejsze zadania specjalisty ds. mediów społecznościowych

Jak już wspomniałam wyżej, do zadań osób prowadzących profile w mediach społecznościowych należy znacznie więcej niż tylko publikacja postów. Jednym z kluczowych działań na tym stanowisku jest również stałe monitorowanie podejmowanych działań, ich analiza pod kątem efektywności oraz przyjętej strategii marketingowej firmy. Ponadto osoba na tym stanowisku powinna umieć analizować działania konkurencji i tworzyć raporty.
 
Do najważniejszych zadań osoby na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych należą:
  • tworzenie i redagowanie tekstów,
  • tworzenie grafik oraz animacji wykorzystywanych w komunikacji,
  • odpowiadanie na komentarze,
  • organizacja konkursów,
  • moderowanie grup,
  • budowanie spójnego wizerunku firmy, 
  • koordynacja kampanii reklamowych,
  • stały kontakt z klientami przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi np. Messengera.

Jakie umiejętności powinien mieć specjalista ds. mediów społecznościowych?

Osoba na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych powinna być komunikatywna i doskonale zorganizowana. Działania związane z marketingiem online to często praca w niestandardowych godzinach, więc osoba powinna być elastyczna.
 
Istotną rolę odgrywają: znajomość tematyki od strony praktycznej, kreatywność, komunikatywność, znajomość narzędzi do monitorowania działań w mediach społecznościowych. obsługa programów graficznych, umiejętność analizy danych i wyszukiwania ciekawych informacji.
 
Na portalach rekrutacyjnych można znaleźć bardzo dużo ofert pracy dla specjalisty ds. mediów społecznościowych.

Zarobki specjalisty ds. mediów społecznościowych

Zarobki specjalisty ds. mediów społecznościowych uzależnione są przede wszystkim od jego doświadczenia i wielkości firmy, w której pracuje.
 
Doświadczony specjalista w dużej firmie może zarobić średnio od 5 do 15 tys. zł netto, początkujący zaś nieco powyżej 2,5 tys. na rękę. W prestiżowych agencjach marketingowych doświadczony specjalista rocznie zarabia nawet 80 tys. zł.  
 
Jeśli chcesz zdobyć kompetencje przyszłości i być najlepszym specjalistą ds. mediów społecznościowych masz ogromną szansę, aby to osiągnąć.
 
Instytut Marki Online i Komunikacji w swojej ofercie ma program edukacyjny, który w 3 miesiące przygotuje Cię do zawodu. Zdobądź kompetencje potwierdzone certyfikatem MEN!
 
Przeczytaj o programie Specjalista ds. mediów społecznościowych i zdobądź zawód przyszłości.

Inne wpisy

Zawód Mentor – postaw na świadomy rozwój

Chcesz wspierać klientów w zmianach w życiu osobistym i zawodowym? Może chcesz motywować swoich podwładnych do wydajniejszej pracy i osiągania jeszcze lepszych wyników? Czujesz potrzebę