Kim jest specjalista ds. mediów społecznościowych
Najważniejsze zadania specjalisty ds. mediów społecznościowych
Do zadań osób prowadzących profile w mediach społecznościowych należy znacznie więcej niż tylko publikacja postów. Jednym z kluczowych działań na tym stanowisku jest również stałe monitorowanie podejmowanych działań, ich analiza pod kątem efektywności oraz przyjętej strategii marketingowej firmy. Ponadto osoba na tym stanowisku powinna umieć analizować działania konkurencji i tworzyć raporty.
Do najważniejszych zadań osoby na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych należą:
- tworzenie i redagowanie tekstów,
- tworzenie grafik oraz animacji wykorzystywanych w komunikacji,
- odpowiadanie na komentarze,
- organizacja konkursów,
- moderowanie grup,
- budowanie spójnego wizerunku firmy,
- koordynacja kampanii reklamowych,
- stały kontakt z klientami przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi np. Messengera.
Chcesz zdobyć pełen zakres kompetencji specjalisty ds. mediów społecznościowych? Weź udział w III edycji naszego programu edukacyjnego o tej tematyce!
Kwalifikacje specjalisty ds. mediów społecznościowych
- znajomość tematyki od strony praktycznej,
- kreatywność,
- komunikatywność,
- znajomość narzędzi do monitorowania działań w mediach społecznościowych,
- obsługa programów graficznych,
- umiejętność analizy danych i wyszukiwania ciekawych informacji.
Specjalista ds. mediów społecznościowych - czy warto nim zostać?
Praca na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych to dla wielu osób spełnienie marzeń. Możliwość współpracy z markami i wspieranie ich w rozwoju biznesu daje ogrom satysfakcji. A jeśli dołożymy do tego możliwość pracy zdalnej lub hybrydowej mamy zawód idealny.
Kolejną zaletą jest niski próg wejścia. Co to oznacza? Możesz zacząć działać, mając jeszcze niewielkie doświadczenie i małą wiedzę. Oczywiście, aby utrzymać się na rynku i mówić o sobie, jak o specjaliście musisz się ciągle uczyć. Jednak zacząć możesz teraz z tym, co masz.
Zawód specjalisty ds. mediów społecznościowych otwiera różne drzwi i daje możliwość współpracy zarówno z wielkimi znanymi markami, jak i z mniejszymi. Wszystko zależy od Ciebie.
Myślisz o tym, aby zostać specjalistą ds. mediów społecznościowych, ale wciąż masz wątpliwości?
Przygotowałam kilka argumentów, które pomogą Ci zdecydować, czy chcesz wybrać tę drogę kariery:
- szybki rozwój – jako specjalista ds. mediów społecznościowych będziesz się bardzo szybko rozwijać i zdobywać nowe doświadczenia w pracy z klientami. Szybko nabędziesz wprawy w pisaniu tekstów, tworzeniu grafik i w sprawnym odpowiadaniu na komentarze.
- ciągły rozwój i nauka – ta praca nigdy się nie nudzi, każdy klient jest inny, więc będzie wymagał innych rzeczy.
- widoczne efekty pracy – efekty swojej pracy zaobserwujesz niemal natychmiast. Każdy opublikowany post, Stories, czy Reels – w zależności od ustaleń z klientem, każdy komentarz i wzrost w statystykach.
- stabilność finansowa – dobry specjalista ds. mediów społecznościowych dobrze zarabia. A im więcej klientów zdobędziesz, tym Twoja stabilizacja finansowa będzie pewniejsza.
- praca zdalna – zależy ona oczywiście od firmy, w której zaczniesz pracować, ale ogólnie w tej branży się efekty, a nie godziny przesiedziane w biurze.
Zarobki specjalisty ds. mediów społecznościowych
Specjalista ds. mediów społecznościowych - co dalej?
W trakcie kursu lub po nim czeka Cię:
- Wysyłanie CV – zadbaj o to, aby wyróżniało się na rynku. Zastanów się, co w nim umieścisz. Pamiętaj, że Twoje CV powinno zawierać kluczowe informacje dla Twojego przyszłego pracodawcy. Pomiń prace, które nie są związane w żaden sposób z zawodem.
- Udział w rozmowach rekrutacyjnych – z pewnością weźmiesz udział w rozmowach rekrutacyjnych. Warto się do nich odpowiednio przygotować. Spisz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz wypisz Twoje mocne strony. Dzięki temu zminimalizujesz stres podczas spotkania.
- Pierwsza praca – po ukończeniu programu edukacyjnego Specjalista ds. mediów społecznościowych na pewno znajdziesz satysfakcjonującą pracę.
