Jak zostać specjalistą ds. mediów społecznościowych?

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Specjalista ds. mediów społecznościowych to bardzo popularny zawód. W ciągu trzech najbliższych lat będzie najbardziej pożądaną i poszukiwaną specjalizacją. Czym się charakteryzuje i na czym polega? Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba obejmująca to stanowisko? Zapraszamy do artykułu.
 
Bycie specjalistą ds. mediów społecznościowych już od dawna nie polega wyłącznie na umieszczaniu postów na Facebooku, zdjęć na Instagramie, czy też krótkich informacji na Twitterze. Obecnie osoba na tym stanowisku ma o wiele więcej zadań, związanych jednakowo z marketingiem online, PR-em oraz budowaniem kompleksowej strategii wizerunkowej marki.
 
Badania pokazują, że niemal każda marka w ciągu najbliższych kilku lat będzie poszukiwać specjalistów ds. social media. To zawód przyszłości, którym warto się zainteresować.

Kim jest specjalista ds. mediów społecznościowych

Specjalista ds. sieci społecznościowych projektuje i wdraża strategie promocyjne marketingu internetowego dla firm w portalach społecznościowych. Tworzy treści dostosowane do danego kanału: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok, YouTube.
 
Firmy, osoby budujące markę osobistą, zarządzający biznesami zarówno online, jak i offline potrzebują specjalistów, którzy znają mechanizmy działań portali społecznościowych, potrafią się po nich poruszać i zarządzać nimi w profesjonalny i efektywny sposób. Dzięki temu mogą poprawić komunikację cyfrową i tworzyć relacje z potencjalnymi klientami. Najłatwiej w ten sposób bezpośrednio dotrzeć do danej grupy docelowej.

Najważniejsze zadania specjalisty ds. mediów społecznościowych

Do zadań osób prowadzących profile w mediach społecznościowych należy znacznie więcej niż tylko publikacja postów. Jednym z kluczowych działań na tym stanowisku jest również stałe monitorowanie podejmowanych działań, ich analiza pod kątem efektywności oraz przyjętej strategii marketingowej firmy. Ponadto osoba na tym stanowisku powinna umieć analizować działania konkurencji i tworzyć raporty.

Do najważniejszych zadań osoby na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych należą:

  • tworzenie i redagowanie tekstów,
  • tworzenie grafik oraz animacji wykorzystywanych w komunikacji,
  • odpowiadanie na komentarze,
  • organizacja konkursów,
  • moderowanie grup,
  • budowanie spójnego wizerunku firmy,
  • koordynacja kampanii reklamowych,
  • stały kontakt z klientami przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi np. Messengera.

Kwalifikacje specjalisty ds. mediów społecznościowych

Osoba na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych powinna być komunikatywna i doskonale zorganizowana. Działania związane z marketingiem online to często praca w niestandardowych godzinach, więc osoba powinna być elastyczna.
 
Istotną rolę odgrywają:
  • znajomość tematyki od strony praktycznej,
  • kreatywność,
  • komunikatywność,
  • znajomość narzędzi do monitorowania działań w mediach społecznościowych,
  • obsługa programów graficznych,
  • umiejętność analizy danych i wyszukiwania ciekawych informacji.
 
Na portalach rekrutacyjnych można znaleźć bardzo dużo ofert pracy dla specjalisty ds. mediów społecznościowych.

Specjalista ds. mediów społecznościowych - czy warto nim zostać?

Praca na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych to dla wielu osób spełnienie marzeń. Możliwość współpracy z markami i wspieranie ich w rozwoju biznesu daje ogrom satysfakcji. A jeśli dołożymy do tego możliwość pracy zdalnej lub hybrydowej mamy zawód idealny.

Kolejną zaletą jest niski próg wejścia. Co to oznacza? Możesz zacząć działać, mając jeszcze niewielkie doświadczenie i małą wiedzę. Oczywiście, aby utrzymać się na rynku i mówić o sobie, jak o specjaliście musisz się ciągle uczyć. Jednak zacząć możesz teraz z tym, co masz.

Zawód specjalisty ds. mediów społecznościowych otwiera różne drzwi i daje możliwość współpracy zarówno z wielkimi znanymi markami, jak i z mniejszymi. Wszystko zależy od Ciebie.

Myślisz o tym, aby zostać specjalistą ds. mediów społecznościowych, ale wciąż masz wątpliwości?

Przygotowałam kilka argumentów, które pomogą Ci zdecydować, czy chcesz wybrać tę drogę kariery:

  • szybki rozwój – jako specjalista ds. mediów społecznościowych będziesz się bardzo szybko rozwijać i zdobywać nowe doświadczenia w pracy z klientami. Szybko nabędziesz wprawy w pisaniu tekstów, tworzeniu grafik i w sprawnym odpowiadaniu na komentarze.
  • ciągły rozwój i nauka – ta praca nigdy się nie nudzi, każdy klient jest inny, więc będzie wymagał innych rzeczy.
  • widoczne efekty pracy – efekty swojej pracy zaobserwujesz niemal natychmiast. Każdy opublikowany post, Stories, czy Reels – w zależności od ustaleń z klientem, każdy komentarz i wzrost w statystykach.
  • stabilność finansowa – dobry specjalista ds. mediów społecznościowych dobrze zarabia. A im więcej klientów zdobędziesz, tym Twoja stabilizacja finansowa będzie pewniejsza.
  • praca zdalna – zależy ona oczywiście od firmy, w której zaczniesz pracować, ale ogólnie w tej branży się efekty, a nie godziny przesiedziane w biurze.

Zarobki specjalisty ds. mediów społecznościowych

Zarobki specjalisty ds. mediów społecznościowych uzależnione są przede wszystkim od jego doświadczenia i wielkości firmy, w której pracuje.
 
Doświadczony specjalista w dużej firmie może zarobić średnio od 5 do 15 tys. zł netto, początkujący zaś nieco powyżej 2,5 tys. na rękę. W prestiżowych agencjach marketingowych doświadczony specjalista rocznie zarabia nawet 80 tys. zł.  
 
Jeśli chcesz zdobyć kompetencje przyszłości i być najlepszym specjalistą ds. mediów społecznościowych masz ogromną szansę, aby to osiągnąć.
 
Instytut Marki Online i Komunikacji w swojej ofercie ma program edukacyjny, który w 3 miesiące przygotuje Cię do zawodu. Zdobądź kompetencje potwierdzone certyfikatem MEN!
 
Przeczytaj o programie Specjalista ds. mediów społecznościowych i zdobądź zawód przyszłości.

Specjalista ds. mediów społecznościowych - co dalej?

W trakcie kursu lub po nim czeka Cię:

  1. Wysyłanie CV – zadbaj o to, aby wyróżniało się na rynku. Zastanów się, co w nim umieścisz. Pamiętaj, że Twoje CV powinno zawierać kluczowe informacje dla Twojego przyszłego pracodawcy. Pomiń prace, które nie są związane w żaden sposób z zawodem.
  2. Udział w rozmowach rekrutacyjnych – z pewnością weźmiesz udział w rozmowach rekrutacyjnych. Warto się do nich odpowiednio przygotować. Spisz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz wypisz Twoje mocne strony. Dzięki temu zminimalizujesz stres podczas spotkania.
  3. Pierwsza praca – po ukończeniu programu edukacyjnego Specjalista ds. mediów społecznościowych na pewno znajdziesz satysfakcjonującą pracę.

Inne wpisy

Planowanie i analizowanie działań w social media

Praca specjalisty do spraw mediów społecznościowych wydaje się łatwa – przecież to tylko wrzucanie i promowanie postów na Facebooku, Instagramie, LinkedIn i innych platformach… Otóż wcale nie jest to takie proste! Aby Twoje działania

IMOK Future of Skills. Piszą o nas!

Drugie spotkanie online z cyklu IMOK Future of Skills pt. „Jak zarządzać marką w cyfrowym świecie?” już za nami. Jeśli nie było Cię z nami na żywo, masz szansę obejrzeń nagranie tego