Dzień z życia specjalisty mediów społecznościowych

W 2024 roku chyba nikt nie ma już wątpliwości, jak ważną pozycję w życiu firmy mają media społecznościowe. Dlatego codzienna praca Specjalisty Social Media to niesamowicie dynamiczne i pełne wyzwań stanowisko, w którym każdy dzień może wyglądać nieco inaczej. Osoba na tym stanowisku odpowiada za strategię komunikacyjną w mediach społecznościowych oraz aktywnie angażuje się w budowanie wizerunku marki online. 
 
Chcesz dowiedzieć się więcej o obowiązkach opiekuna marki w Internecie? Na przykładzie obowiązków naszej Specjalisty Social Mediów – Ady, przygotowaliśmy dla Ciebie jej przykładowy plan dnia. Zaczynamy!
 

8:00 – Poranek

Dzień zazwyczaj zaczyna się od porannego przeglądu wszystkich prowadzonych kanałów social media i planowania dalszej pracy. Ada podczas przeglądania obsługiwanych profili: 
  • analizuje aktywność użytkowników, 
  • monitoruje komentarze i wiadomości oraz odpowiada na nie,
  • sprawdza reakcje na opublikowane posty, 
To również moment na doglądanie bieżących wyników kampanii oraz wszelkich nowych wiadomości współpracowników. 
 

9:00 – Spotkanie z zespołem

Specjalista Social Media zazwyczaj pracuje w zespole lub w bliskiej współpracy z działami:
  • marketingu, 
  • PR, 
  • grafikami. 
Cotygodniowe spotkania są kluczowe, aby omówić plany na najbliższy czas, skoordynować działania nadchodzących kampanii i projektów. To także czas na omówienie zadań z innymi członkami zespołu, analizę lub aktualizację bieżącej strategii, a także dyskusję na temat możliwości zaadaptowania aktualnych trendów do komunikacji w mediach społecznościowych.
W naszym małym zespole IMOK mamy 2 stałe spotkania w tygodniu, podczas których rozmawiamy o tym co zostało ostatnio zrobione oraz o tym co jest przed nami.
 

10:00 – Tworzenie treści

Jednym z głównych zadań Ady jest przygotowywanie treści, które pojawią się na profilach marki. To moment na:
  • opracowanie postów czy filmów na wybrane platformy platformy, 
  • tworzenie lub aktualizowanie harmonogramu publikacji. 
W pracy Specjalisty Social Mediów ważne jest, aby odpowiednio dobierać treści do specyfiki danej platformy oraz odbiorców, którzy będą ją konsumowali – inny ton komunikacji sprawdzi się na Instagramie, a inny na LinkedIn czy Facebooku i to zadaniem specjalisty jest wiedzieć, jak umiejętnie je dobierać.
 
Z używanych narzędzi – króluje u nas Canva. Zarówno pod względem tworzenia grafik statycznych jak i animacji, które możecie spotkać u nas w Stories.
 

12:00 – Przerwa na lunch

Elastyczność to jedno z większych udogodnień w pracy Specjalisty Social Mediów. W zależności od firmy, pracownik może ustalać przerwy według własnych preferencji. Wielu specjalistów pracuje także zdalnie, co pozwala im na lepsze zarządzanie czasem. Więcej o pracy jako specjalista ds. Social Mediów pisaliśmy tutaj.
 

13:00 – Monitorowanie kampanii

Do podstawowych kompetencji Specjalisty Mediów Społecznościowych należy prowadzenie płatnych kampanii reklamowych w różnych kanałach. Taka osoba powinna mieć wiedzę i umiejętności na temat tego jak zaplanować, rozpocząć, optymalizować i zakończyć kampanię. Monitorowanie prowadzonych kampanii to nieustanna praca, która obejmuje przegląd narzędzi analitycznych (np. Google Analytics czy Facebook Insights) w celu sprawdzenia skuteczności działań. Na tej podstawie dokonuje się optymalizacji kampanii – zmieniając budżet reklamowy, targetowanie lub treści reklamowe, jeśli nie przynoszą one oczekiwanych rezultatów.
 

15:00 – Komunikacja z klientami 

Oprócz prowadzenia kampanii, specjalista często odpowiada za bezpośrednią komunikację z klientami czy osobami obserwującymi profil marki. Specjalista Mediów Społecznościowych powinien znaleźć czas na odpowiadanie na wiadomości, komentowanie postów i reagowanie na interakcje użytkowników. Budowanie relacji z fanami marki jest kluczowe, aby zwiększyć zaangażowanie oraz lojalność klientów.
 

16:00 – Planowanie działań

Ada skupia się również na planowaniu przyszłych działań w obrębie kanałów marki. Analizuje, które kampanie były najskuteczniejsze i na tej podstawie planuje kolejne kroki. Może to obejmować:
  • przygotowanie szczegółowego planu postów na następne tygodnie,
  • współpracę z influencerami,
  • opracowanie nowej strategii komunikacyjnej.
 
Ważne:
  • Praca Specjalisty Social Mediów nie zawsze kończy się o ustalonej porze. Zdarzają się sytuacje, w których należy reagować na bieżąco na aktualne wydarzenia w Internecie, szczególnie gdy coś “wybucha” nagle i niespodziewanie.
  • W większych organizacjach codzienną pracę Specjalisty Social Media wspierają inni członkowie zespołu social media. 
Specjalista Mediów Społecznościowych każdego dnia balansuje między kreatywnością a analityką. Praca na tym stanowisku wymaga specjalistycznej wiedzy, ale także elastyczności, umiejętności szybkiego reagowania i planowania z wyprzedzeniem. To zróżnicowane stanowisko, w którym powodzenie często zależy od umiejętnego dostosowania się do szybko zmieniających się trendów oraz zdolności do budowania autentycznych relacji z użytkownikami online. 
 
Tego typu praca daje duże możliwości rozwoju kariery, od specjalisty ds. mediów społecznościowych do stanowisk zarządczych w marketingu cyfrowym.
 
Szukasz pracy jako specjalista ds. mediów społecznościowych – przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej z naszymi sugestiami i propozycjami pytań.

Zadbaj również o swoje kompetencje w tym zakresie – sprawdź naszą aktualną ofertę: 

 

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniach Instytutu Marki Online i Komunikacji

Zaświadczenie MEN z kodem zawodu

Po zakończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu otrzymasz zaświadczenie MEN z kodem zawodu, dzięki któremu znacznie wzrosną Twoje szanse na rynku pracy.

Certyfikat IMOK

Po zakończeniu maratonu edukacyjnego otrzymasz certyfikat IMOK, który jest uznawany w branży i stanowi solidny dowód Twoich kompetencji dla pracodawców lub klientów.

Aktualne tematy

Uczestnicząc w naszych szkoleniach, masz pewność, że będziesz na bieżąco z najnowszymi trendami i zmianami w branży. To klucz do utrzymania konkurencyjności i innowacyjności w Twojej karierze.

Dołączysz do społeczności IMOK-u

Zyskasz możliwość budowania sieci kontaktów zawodowych, która może zaowocować przyszłą współpracą lub wsparciem w rozwoju kariery.

Merytoryczna wiedza od ekspertów

Nasze szkolenia dostarczą wiedzy od czołowych specjalistów w swoich dziedzinach, co gwarantuje wysoki standard i praktyczne umiejętności, które możesz natychmiast zastosować w swojej pracy.

Uczestnictwo w szkoleniach na żywo

Bezpośrednia interakcja z ekspertami podczas spotkań na żywo zapewnia lepsze zrozumienie materiału, umożliwia zadawanie pytań i rozwijanie umiejętności w interaktywnym środowisku.

Inne wpisy

Black Week 2024 w IMOK

W Instytucje Marki Online i Komunikacji ogłaszamy BLACK WEEK 2024 czyli OSTATNIA CHWILA NA TANI ZAKUP! Jeśli chcesz zdobyć nowe kompetencje i umiejętności przyszłości – SPRAWDŹ OFERTĘ TERAZ! 👉 Promocja