Na co Brand Manager powinien zwrócić uwagę w 2025 roku?
Eksperci o trendach w marketingu 2025
- Anna Ledwoń-Blacha – opiekunka merytoryczna szkolenia Brand Manager w Instytucie Marki Online i Komunikacji i założycielka agencji More Bananas.
- Joanna Ceplin – Założycielka & CEO Instytutu Marki Online i Komunikacji. Specjalizuje się w strategii marki i online marketingu.
- Alicja Brzyska – Brand & Marketing Managerka. Od ponad 8 lat w marketingu; pracując zarówno po stronie agencji kreatywnych, jak i in-house w branży książki, fashion i e-commerce.
- Beata Własny – ekspertka w zarządzaniu i rozwijaniu marek w sektorze FMCG.
Czym są trendy marketingowe?
- Mikrotrendy – krótkotrwałe, często sezonowe zjawiska (np. viralowe wyzwania w mediach społecznościowych).
- Makrotrendy – długoterminowe zmiany wpływające na społeczeństwo i gospodarkę (np. cyfryzacja, ekologia).
- Megatrendy – globalne, wieloletnie zmiany kształtujące przyszłość (np. starzenie się społeczeństwa, urbanizacja).
7 najważniejszych trendów dla Brand Managera w 2025 roku

1. Odrodzenie brandingu
“W pewnym momencie zachłysnęliśmy się wszystkim, co związane z big data, data driven marketingiem etc. Problem jest wtedy, gdy tylko i wyłącznie opieramy się na marketingu efektywnościowym i danych, zapominając o doświadczeniu, intuicji i nie dbamy o markę jako o byt psychologiczno-socjologiczny czy nie zwracamy uwagi na konsumentów.” – Anna Ledwoń-Blacha
2. Brand purpose
“Cel marki poza zyskiem nie musi być tylko i wyłącznie powiązany z tymi ważnymi tematami czy aspektami środowiskowymi.” – Anna Ledwoń-Blacha
3. Społeczeństwo rekursywne
4. Convenient
“Wygoda dla konsumenta cały czas ewoluuje. Klienci chcą coraz więcej, ponieważ nieustannie uczą się czegoś nowego. Model biznesowy Żabki pokazuje, że convenient nie kończy się nigdy.” – Beata Własny
5. Marketing i AI
“Jak konsument radzi sobie z tym, że my jako marki próbujemy komunikować, to że jesteśmy tak bardzo nowocześni, że wykorzystujemy sztuczną inteligencję na co dzień? W badaniach widzimy duży niepokój wśród konsumentów, którzy obawiają się przesytu, kontroli czy wycieku danych, dlatego dla mnie dużym trendem jest budowa porozumienia na tej płaszczyźnie.” – Beata Własny
6. Offline i clubs
Żyjemy w czasach po pandemii, jednak mimo powszechnej digitalizacji, konsumenci tęsknią za realnymi kontaktami. Rosnąca popularność wydarzeń offline, lokalnych klubów i społeczności tematycznych pokazuje, że marki powinny inwestować w fizyczne spotkania i przestrzenie do budowania relacji. Popularnością cieszą się także przestrzenie wspierające zdrowie fizyczne i duchowe konsumentów.
“Po latach pandemii, pracy zdalnej, wydarzeń online, wracamy do tego co autentyczne, lokalne i na żywo. Marki na nowo zaczynają wykorzystywać offline do działań wizerunkowych, tworząc przestrzenie wsparcia w zdrowiu duchowym i fizycznym.” – Alicja Brzyska
- E. Wedel – uruchomił Muzeum Fabryki Czekolady w Warszawie, gdzie każdy może stworzyć swoją tabliczkę czekolady.
- Answer LAB – przestrzeń stworzona z myślą o kobietach, wspierająca ideę siostrzeństwa międzypokoleniowego.

7. Art branding
- Kampania Jestem Kobietą marki YES, w której wykorzystano jeden z wierszy Wisławy Szymborskiej “Jestem kobietą”.
- Marka Medicine z okazji roku Czesława Miłosza wypuściła specjalną kolekcję inspirowaną twórczością jednego z najwybitniejszych i najważniejszych polskich pisarzy.